آسمان بیکران کتاب

معرفی کتاب دبیرستان شهید اژه ای ۲

آسمان بیکران کتاب

معرفی کتاب دبیرستان شهید اژه ای ۲

۱۰ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است


نام کتاب : جنگ فجیع جهانی اول


نویسنده: تری دیری

 مترجم : مهرداد تویسرکانی

ناشر:  انتشارات افق


درباره کتاب :

در این کتاب عنوان تاریخ دو برابرترسناک ترازهمیشه ! را خواهید دید. کتاب جنگ فجیع جهانی اول حقایقی بسیار ترسناک ازجنگ بزرگی را تعریف می کند که بر انسان های زیادی تاثیرگذاشت .

در این کتاب می توانید مطالب بسیار ترسناک و جالبی را بخوانید ، مطالبی مانند اینکه:

 سلطان چربی با پس مانده ی غذا و لاشه ی اسب ها چه می کرد ؟

معجون پیشاب چیست و چه طور با استنشاق می توانید جانتان را در حمله ی شیمیایی نجات بدهید ؟

چرا یک جفت جوراب کهنه اسرار نظامی آلمانی ها را برملا کرد ؟

با خواندن این کتاب می توانید قسمتی از تاریخ جهان را بخوانید ودر مورد ارتش های شپشو، مقررات عجیب و غریب و اعتقادات خرافی اطلاعات بگیرید . این که چه طورقرار بود وحشت وسختی جنگ فقط چهارماه طول بکشد اما به مدت چهارسال ادامه پیدا کرد .

من خواندن این کتاب را به دوستانم پیشنهاد می کنم

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ بهمن ۹۶ ، ۱۷:۰۷
محمد حسین مجید


نام کتاب : جزیره گنج


نویسنده: رابرت لوئی استیونسن

 مترجم : ناهید حاجی سلیمانی

ناشر:  انتشارات آبشن


خلاصه داستان :

جیم هاوکینزِ یک پسر سیزده ساله است که با پدر و مادرش در مهمانخانه بن بوو که نزدیک شهر بریستول در سواحل جنوب غربیِ انگلستان واقع بود، زندگی می کرد. پدرش صاحب مهمانخانه بود. روزی یک پیرمرد مرموز به همراه صندوقچه ای برای اجاره اتاق، وارد مهمانخانه می شود. او به هیچکس اجازه نزدیک شدن به صندوقچه را نمی دهد. پس از مدتی، چند دزد دریایی که دنبال پیرمرد و صندوقچه می گردند، به شهر حمله می کنند و در این زمان، پیرمرد به خاطر زیاده روی در مصرف الکل می میرد و جیم هاوکینز موفق می شود در آخرین لحظه صندوقچه را باز کند و متوجه نقشه ای در داخل آن می شود. او نقشه را برداشته و پیش فرماندار شهر و دوستش، دکتر لیوسی می رود.

وقتی که آنها نقشه را دقیق بررسی می کنند، می فهمند که نقشه ی گنجی عظیم است که فرمانده دزدان دریایی در جزیره ای پنهان کرده و تا به حال کسی نتوانسته به آن دست پیدا کند.  آنها تصمیم می گیرند که کشتی خریده، ملوانانی را هم استخدام کنند و به سمت جزیره گنج سفر کنند. بین ملوانانی که آنها  استخدام می کنند ، آشپزی به نام جون سیلور هست که قبلا دزد دریایی بوده و این گنج را متعلق به دزدان دریایی می داند و تصمیم می گیرد که وقتی به جزیره رسیدند، با افرادش شورش کند، همه را بکشند و گنج را به تنهایی صاحب شوند. در این بین تنها کسی که به طور اتفاقی از نقشه شومِ آنها با خبر می شود جیم هاوکینز است و …



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ بهمن ۹۶ ، ۱۶:۵۲
محمد حسین مجید


نام کتاب : گرگ دریا


نویسنده: جک لندن

 مترجم : فریدون حاجتی

ناشر:  انتشارات دادجو


خلاصه داستان :

ماجرای رمان گرگ دریا از آن جایی شروع می شود که جوانی به نام همفری ون ویدن که از یک خانواده مرفه است، با کشتی سفری را برای  دیدار دوستش آغاز می کند ولی کشتی ای که او با آن سفر را شروع می کند غرق می شود و ویدن به وسیله کارکنان یک کشتی شکاری به نام شبح نجات پیدا می کند.
ویدن اسیر گروهی ملوان خشن به سرپرستی شخصی بنام ولف لارسن می‌شود که او را با کشتی خود به دریاهای دوردست می‌برند. ولف لارسن مردی  بی‌اخلاق و خشن است که قدرت بدنی زیادی دارد و علاوه بر آن کتاب‌های زیادی خوانده است.

در این داستان گرگ دریا به ناخدای کشتی شکار خوک دریایی یعنی ولف لارسن گفته می شود . ولف لارسن مردی ورزیده ولی جانور خو است. قدرت بدنی او به حدی است که همزمان می تواند با چند نفر مبارزه کند و آنها را شکست دهد. او رفتار وحشیانه ای با کارکنان کشتی دارد.  اما گرگ دریا چند ویژگی دیگر هم دارد و آن این است که با وجودی که به مدرسه نرفته، کتاب های زیادی خوانده است و به بحث درباره ادبیات و فلسفه علاقه مند است. او به طور کلی در زندگی فلسفه خاصی دارد.

سرانجام ویدن در جزیره‌ای دورافتاده با همکاری زنی به نام ماد بروستر که یک شاعر مشهور است می تواند  از پس ولف برمی‌آید.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ بهمن ۹۶ ، ۱۶:۳۰
محمد حسین مجید


نام کتاب : مثلث برمودا


نویسنده: چارلز برلیتز

 مترجم : محمد کاظم زاده آزاد

ناشر:  انتشارات تلاش


درباره کتاب :

مثلث برمودا منطقه مثلث شکلی است که در شمال اقیانوس اطلس واقع شده‌ است.

گفته می شود بیش از ۵۰ کشتی و ۲۰ هواپیما به طرز مرموزی در این منطقه ناپدید شده و یا از بین رفته‌اند. نخستین گزارش ناپدیدشدن در مثلث برمودا را فردی به نام ادوارد ون وینکل جونز در ۱۶ سپتامبر ۱۹۵۰ در مجله آسوشیتد پرس ارائه داد. در یکی از این حادثه ها ۵ فروند هواپیما در پرواز ۱۹ ناپدید شدند و چند ثانیه پیش از این رخداد، فرمانده مأموریت می‌گفت که هیچ چیز در حالت طبیعی نیست و مشخص نیست این جا کجاست. سرانجام صدای خلبانان ضعیف و ضعیف تر شد تا به کلی قطع شد و هواپیماها برای همیشه ناپدید شدند. نظریات علمی متعددی از جمله میل مغناطیسی قطب‌نما، وجود گلف استریم در اعماق اقیانوس و خلیج مکزیک، اشتباهات انسان‌ها، آب‌وهوا، گاز متان و امواج سرکش ارائه داده شده‌است؛ اما هیچ‌کدام به طور رسمی پذیرفته نشده‌اند. پاره‌ای از دانشمندان نیز دلیل این پدیده را فراطبیعی می‌خوانند.

مثلث برمودا که به نام مثلث شیطان  هم شناخته می شود. این محدوده بطور دقیق دارای شکل مثلث نیست و فقط ظاهری شبیه به مثلث دارد. بر پایه‌ی اطلاعات نیروی دریایی ایالات متحده‌ی آمریکا چنین مثلثی وجود ندارد و نام آن در انجمن نام‌های جغرافیایی ایالات متحده شناخته شده نیست.شواهد و اسناد نشان می‌دهد که شمار بالایی از رویدادها یا دروغ بوده یا به درستی گزارش نشده بودند؛ یا اینکه توسط نویسنده‌هایی آب‌وتاب بیش از اندازه گرفته‌اند. صندوق جهانی طبیعت در پژوهشی در سال ۲۰۱۳ فهرست ۱۰ منطقه‌ی خطرناک برای کشتی‌رانی را اعلام کرد اما نام مثلث برمودا در میان آن‌ها نبود.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ بهمن ۹۶ ، ۱۸:۲۲
محمد حسین مجید

پلیس جدید


نوشته : کیت تامپسون 

 مترجم : شهلا انتظاریان

 انتشارات چکه 


جی جی لیدی پسر ۱۵ ساله ای که با مادر و پدر و خواهرش در روستای کینوارا زندگی می کند. او به نام خود که از مادرش گرفته است افتخار می کند. آنان همیشه از کمبود وقت شکایت دارند. جی جی تصمیم می گیرد برای تولد مادر وقت تهیه کند. او به کمک یکی از اهالی به قلب سرزمین جوانی ابدی راه پیدا می کند که شهر پریان است . ماجرا های زیادی برایش پیش می آید وبا افراد فراوانی روبرو می شود ازجمله یک نوازنده چیره دست که درپایان او متوجه می شود پلیس جدیدی که به شهر آمده همان نوازنده شهر پریان است . اثر نکات زیادی را بیان می کند: اهمیت وقت، ارزش موسیقی و احترام به باورهای مردم که در طی ماجرا های پرهیجانی روایت می شود. درپایان هر بخش نت موسیقی مربوط به متن آورده شده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ بهمن ۹۶ ، ۱۹:۴۲
محمد حسین مجید

نیکلاس نیکلبی


نوشته : چارلز دیکنز 

 مترجم : محسن سلیمانی

 انتشارات افق 


با فوت Mr.gadfery خاندان نیکلبی دگرگون شد. پسران او نیکلاس و رالف که از غم پدر هیچ دیگر برای از دست دادن نداشتند که در عین حال خاطرهٔ خوشی از یکدیگر نداشتند. با فوت آقای نیکلاس غم بسیار بزرگی به وجود آمد. چند سال بعد، رالف به خانواده نیکلاس می‌گوید که در صورتی بهشان کمک می‌کند که نیکلاس به یک مدرسه شبانه‌روزی برود و معلم آن جا باشد. اما آن جا در واقع یک زندان مخروبه است…

چارلز دیکنز در این کتاب، چهره زشت فقر و بی عدالتی را به خصوص در حق کودکان نشان می‌دهد و صد البته، پس از کشمکش‌های داستان به بهترین شکل ممکن سزای آدم‌های بد داستان را می‌نویسد. عموی نیکلاس یعنی «رالف» در طول داستان تمام مدت نیکلاس و خواهرش و پسری به اسم «اسمایک» را اذیت می‌کرد. اسمایک نیز در آخر جان سپرد اما رالف می‌فهمد که اسمایک در واقع پسر خودش بوده، و به این ترتیب خود را حلق آویز می‌کند.

چارلز دیکنز همچون اندیشمندی اصلاح‌طلب، چشم بر نابسامانی‌های اجتماعی نمی‌بندد؛ اما شیرینی و تلخی را در هم می‌آمیزد و رمان غم‌انگیزش را با رنگ‌هایی شاد تزئین می‌کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ بهمن ۹۶ ، ۱۹:۰۲
محمد حسین مجید

دور دنیا در هشتاد روز


نوشته : ژول ورن 

 مترجم : محسن فرزاد

 انتشارات افق 


آقای‌ فاک‌ که‌ در لندن‌ زندگی‌ آرامی‌ دارد ناگهان‌ روز دوم‌ اکتبر 1872 با دوستانش‌ شرط‌ می‌بندد که‌ کره‌ی‌ زمین‌ را هشتاد روزه‌ دور بزند و دوباره‌ به‌ لندن‌ برگردد. دوستانش‌ و بسیاری‌ از مردم‌ معتقدند که‌ چنین‌ چیزی‌ امکان‌ ندارد، چون‌ کافی‌ است‌ که‌ او در راه‌ از کشتی‌ یا قطاری‌ جابماند و یا گرفتار طوفان‌ یا دزدان‌ شود؛ اما او چنان‌ مصمم‌ است‌ که‌ با شتاب‌ به‌ خانه‌ می‌رود، فوری‌ ساکی‌ برمی‌دارد و با خدمتکارش‌ قطاری‌ می‌گیرد و به‌ راه‌ می‌افتد. اما چرا کارآگاه‌ فیکس‌ او را تعقیب‌ می‌کند؟ آیا نجات‌ آدا، همسر مهاراجه‌ از مرگ‌ کار عاقلانه‌ای‌ است‌؟ و بالاخره‌ آیا آقای‌ فاگ‌ همه‌ ثروتش‌ را به‌ خاطر این‌ شرط‌بندی‌ عجیب‌ از دست‌ نخواهد داد؟



ژول گابریل ورن ( Jules Gabriel Verne) ‏ (۱۹۰۵–۱۸۲۸) نویسنده، شاعر و نمایش‌نامه‌نویس فرانسوی بود که بیشتر شهرتش را مدیون نگارش کتاب‌های ماجرایی‌اش است که دنیای داستان‌های علمی–تخیلی را دگرگون کرد.

ژول ورن در هشتم فوریه (۱۸۲۸) در یک خانوادهٔ مرفه در منطقهٔ بندری شهر نانت فرانسه متولد شد. به خواست پدرش تحصیلاتش را در رشتهٔ حقوق به پایان برد، اما ذوق نمایشنامه‌نویسی و رمان‌نویسی او را بر آن داشت که کم‌کم به سوی ادبیات کشیده شود. اگر چه در ابتدا در این کار موفق نبود و از دیدگاه مالی هم در مضیقه قرار گرفته بود، اما پس از آن به سرعت پیشرفت کرد.

همکاری ورن با انتشارات پیر-ژول اتزل منجر به خلق مجموعهٔ سفرهای شگفت‌انگیز شد که مجموعه داستان‌هایی ماجراجویانه و محبوب بودند و مهم‌ترین آن‌ها عبارت بودند از سفر به مرکز زمین (۱۸۶۴)، بیست هزار فرسنگ زیر دریا (۱۸۷۰)، و دور دنیا در هشتاد روز (۱۸۷۳).

او در مقام دومین نویسنده‌ای است که کتاب‌هایشان از سال ۱۹۷۹ تاکنون، بیشترین ترجمه را به زبان‌های گوناگون جهان داشته‌اند. پیش و پس از او به‌ترتیب آگاتا کریستی و شکسپیر جا دارند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ بهمن ۹۶ ، ۱۸:۵۱
محمد حسین مجید

سپید دندان


نوشته : جک لندن 

 مترجم : محسن سلیمانی

 انتشارات افق 


 سپید دندان رمانی از جک لندن  نویسنده آمریکایی است. این رمان نخست به صورت پاورقی در مجله آوتینگ در سال ۱۹۰۶ منتشر شد.

داستان در جریان تب طلای کلوندایک  رخ می‌دهد. جک لندن زندگی سگی  را که خون گرگی دارد دنبال می‌کند. او در این رمان به مسائل اخلاقی  و تقابل وحشی‌گری و تمدن انسانی می‌پردازد.

 سپیددندان، گرگی از نژاد گرگ و سگ، از لحظه‌ی تولد دنیایی ناشناخته را تجربه می‌کند. آیا او می‌تواند بر سه گروه از دشمنانش- انسان‌های خشن، حیوانات وحشی و طبیعت ناسازگار غلبه کند؟

این رمان مکمل دیگر رمان مشهور جک لندن به نام آوای وحش  است.



جک لندن از ده‌سالگی شغل‌هایی چون روزنامه‌فروشی، دریانوردی، کار در کارخانه‌ی کنسروسازی و کارگاه لباس‌شویی را تجربه کرد. او در چهل‌سالگی، هنگامی که از راه قلم ثروتمند شده بود، در اثر سکته‌ی قلبی درگذشت. بهترین آثار جک لندن، داستان‌هایی درباره‌ی سگ‌هاست.

آثار جک لندن روایتی از سختی‌های زیست در آمریکای انتهای قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم است، تصویر دقیق و پر از جزییاتی که وی از آن جامعه به دست می‌دهد منبعی برای شناخت و مطالعه مردم آمریکا است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ بهمن ۹۶ ، ۱۸:۳۲
محمد حسین مجید

آوای وحش


نوشته : جک لندن 

 مترجم : محسن سلیمانی

 انتشارات افق 


آوای وحش که حاصل بسیاری از تجربه‌های نویسنده‌اش در قطب شمال بود، بعدها به هفتاد زبان ترجمه شد و میلیون‌ها نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسید.

جک لندن به قول خودش آوای وحش را در مدت «سی‌روز جان کندن» نوشت. او در این رمان نیز- مانند رمان سپید دندان- شخصیت سگی را از درون دیده و عشق و دلبستگی او به انسان را به نمایش گذاشته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ بهمن ۹۶ ، ۱۸:۲۸
محمد حسین مجید

تام سایر


نوشته : مارک تواین

 مترجم : محسن سلیمانی

 انتشارات افق 



تام پسرک یتیمی است که از مدرسه و کار نفرت دارد و در حسرت زندگی پسر ولگرد و هم‌سن و سالش هاکلبری‌فین است. اما او و دوست جدیدش هاک، تصمیم دارند دزد دریایی شوند، آن‌ها تصادفی به رازهای وحشتناک پی می‌برند و درگیر اتفاقات تازه‌ای می‌شوند...

تام سایر را بعضی- از جمله خود مارک توین- جلد اول هاکلبری‌فین می‌دانند. تواین با خلق این رمان که آن را برای مخاطب بزرگسال نوشت، توانست روایتی طنزآمیز و بدیع از دنیای واقعی نوجوانان ارائه دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ بهمن ۹۶ ، ۱۸:۱۰
محمد حسین مجید