آسمان بیکران کتاب

معرفی کتاب دبیرستان شهید اژه ای ۲

آسمان بیکران کتاب

معرفی کتاب دبیرستان شهید اژه ای ۲

دور دنیا در هشتاد روز

دوشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۶، ۰۶:۵۱ ب.ظ

دور دنیا در هشتاد روز


نوشته : ژول ورن 

 مترجم : محسن فرزاد

 انتشارات افق 


آقای‌ فاک‌ که‌ در لندن‌ زندگی‌ آرامی‌ دارد ناگهان‌ روز دوم‌ اکتبر 1872 با دوستانش‌ شرط‌ می‌بندد که‌ کره‌ی‌ زمین‌ را هشتاد روزه‌ دور بزند و دوباره‌ به‌ لندن‌ برگردد. دوستانش‌ و بسیاری‌ از مردم‌ معتقدند که‌ چنین‌ چیزی‌ امکان‌ ندارد، چون‌ کافی‌ است‌ که‌ او در راه‌ از کشتی‌ یا قطاری‌ جابماند و یا گرفتار طوفان‌ یا دزدان‌ شود؛ اما او چنان‌ مصمم‌ است‌ که‌ با شتاب‌ به‌ خانه‌ می‌رود، فوری‌ ساکی‌ برمی‌دارد و با خدمتکارش‌ قطاری‌ می‌گیرد و به‌ راه‌ می‌افتد. اما چرا کارآگاه‌ فیکس‌ او را تعقیب‌ می‌کند؟ آیا نجات‌ آدا، همسر مهاراجه‌ از مرگ‌ کار عاقلانه‌ای‌ است‌؟ و بالاخره‌ آیا آقای‌ فاگ‌ همه‌ ثروتش‌ را به‌ خاطر این‌ شرط‌بندی‌ عجیب‌ از دست‌ نخواهد داد؟



ژول گابریل ورن ( Jules Gabriel Verne) ‏ (۱۹۰۵–۱۸۲۸) نویسنده، شاعر و نمایش‌نامه‌نویس فرانسوی بود که بیشتر شهرتش را مدیون نگارش کتاب‌های ماجرایی‌اش است که دنیای داستان‌های علمی–تخیلی را دگرگون کرد.

ژول ورن در هشتم فوریه (۱۸۲۸) در یک خانوادهٔ مرفه در منطقهٔ بندری شهر نانت فرانسه متولد شد. به خواست پدرش تحصیلاتش را در رشتهٔ حقوق به پایان برد، اما ذوق نمایشنامه‌نویسی و رمان‌نویسی او را بر آن داشت که کم‌کم به سوی ادبیات کشیده شود. اگر چه در ابتدا در این کار موفق نبود و از دیدگاه مالی هم در مضیقه قرار گرفته بود، اما پس از آن به سرعت پیشرفت کرد.

همکاری ورن با انتشارات پیر-ژول اتزل منجر به خلق مجموعهٔ سفرهای شگفت‌انگیز شد که مجموعه داستان‌هایی ماجراجویانه و محبوب بودند و مهم‌ترین آن‌ها عبارت بودند از سفر به مرکز زمین (۱۸۶۴)، بیست هزار فرسنگ زیر دریا (۱۸۷۰)، و دور دنیا در هشتاد روز (۱۸۷۳).

او در مقام دومین نویسنده‌ای است که کتاب‌هایشان از سال ۱۹۷۹ تاکنون، بیشترین ترجمه را به زبان‌های گوناگون جهان داشته‌اند. پیش و پس از او به‌ترتیب آگاتا کریستی و شکسپیر جا دارند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۲
محمد حسین مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی