آسمان بیکران کتاب

معرفی کتاب دبیرستان شهید اژه ای ۲

آسمان بیکران کتاب

معرفی کتاب دبیرستان شهید اژه ای ۲

اسب جنگی

جمعه, ۱۵ دی ۱۳۹۶، ۰۳:۱۵ ب.ظ

اسب جنگی

نویسنده :  مایکل مورپورگو  Michael Morpurgo
ترجمه : پروین علی پور 
ویراستار: آمنه رستمی
ناشر : افق
سال نشر: ۱۳۹۲

جویی اسب جوانی است که صاحب مزرعه ای او را خریداری می کند. آلبرت پسر او تیمار جویی را به عهده می گیرد و چنان به او دلبسته می شود که بارها و بارها به سبب رفتار نامناسب پدر با جویی با پدرش در گیر می شود. جنگ جهانی اول شروع می شود و پدر به دلیل بدهی و بی خبر از  پسرش، جویی را به سروان نیکلاس افسر مهربان سواره نظام که از جنگ دل خوشی ندارد، می فروشد.

پس از کشته شدن سروان او در اختیار دیگران قرارمی گیرد و به اسارت آلمانی ها در می آید و به عنوان اسب گاری بیمارستان صحرایی، مجروحین را به پشت جبهه می رساند. او در این مدت از محبت دختر کوچکی بنام امیلی و پدر بزرگش برخوردار می شود. با انتقال گروه، او نزد امیلی و پدربزرگ می ماند ولی پس از مدتی گروهی دیگر از آلمانی ها او و دوستش را به زورمی برند و آن ها ناچارمی شوند ارابه های توپ و تفنگ را جابجا کنند . پس از مرگ بهترین دوست جویی، تاپ تورن اوفرار می کند وخود را به منطقه بی طرف می رساند و سرانجام به حکم قرعه او به اردوگاه انگلیسی ها که یک بیمارستان دامپزشکی است تحویل داده می شود. اودرآنجا با آلبرت که به عشق یافتن جویی به جبهه آمده روبرو می شود .ولی آلبرت برای تصاحب جویی رقیبی دارد که همان پدر بزرگ امیلی است که بنا به وصیت نوه اش جویی را پیدا کرده  ودر ازای یک پنی ویک قول اورا به آلبرت می بخشد . جویی با آلبرت به مزرعه برمی گردد. راوی داستان جویی است. او به خوبی سختی های جنگ را با نگاهی صلح آمیز و همچنین رابطه عاطفی زیبایی که بین انسان و حیوان وجود دارد، بیان می کند. از این اثر فیلم سینمایی توسط اسپیلبرگ اقتباس و ساخته شده است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۱۵
محمد حسین مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی